Varumärket Emmy Nordmark

februari 27, 2018

Emmy Nordmark är född och uppvuxen i Boden, och mest känd tack vare sin strålande handbollskarriär. Vid sidan om handbollen har hon även sitt nystartade bolag en. Med fokus på naturliga dofter tillverkar hon tvål, ljus och diskmedel. På sociala medier lyckas hon med bedriften att hålla isär sina båda varumärken - handbollsspelaren Emmy och kollektionen en. När vi träffade Emmy passade vi på att ställa lite frågor till henne.

Hej Emmy! Du är ju mest känd som handbollsstjärna, hur kommer det sig att du började med just tvål?
– Det var faktiskt min företagsamma morfar som frågade om jag ville ha en egen tvål, “Emmys tvål”. Jag tyckte att namnet lät sådär, men jag nappade på själva idén direkt och började spåna vidare.

Hur särskiljer du de två varumärkena?
– Jag har ett instagramkonto för mig Emmy, där jag lägger in bilder från min vardag och ett instagramkonto för en., och ser till att inte blanda ihop dem.

Hur har uppstarten för en. varit?
– Den har varit bra! Tror delvis det beror på att jag glidit lite på handbolls-Emmy i början. Marknadsfört en. genom kontakter jag har genom handbollen. Men det gör jag inte längre, nu särskiljer jag dem helt och hållet.

 

Hur använder du sociala medier för dina varumärken?
– Jag använder främst Instagram för båda målgrupperna, och till viss del Facebook för en. Jag försöker ta inspirerande bilder på produkterna och blanda med snygga inredningsbilder, det är det sättet jag själv inspireras av och hoppas inspirera andra på samma sätt. Sedan skickar jag även ut produkter till influencers och det har slagit väldigt bra för försäljningen.

Vad tycker du är det mest utmanande med att marknadsföra ditt eget varumärke genom sociala medier?
Det svåraste är de dagar när man inte riktigt har något att publicera. Helst vill jag publicera en bild varje dag, och det kan bli lite stressigt ibland.

Hur mycket tid lägger du på sociala medier?
– Ojj, svårt att säga. Men det är nog några timmar om dagen i alla fall. Jag försöker dock att planera mitt innehåll lite bättre, ha lite bilder på lager och fylla ut med inredningsbilder då det också är något jag är väldigt intresserad av.

Vad är dina planer framöver?
– Jag kommer att utöka mitt sortiment med bland annat tvättmedel och sköljmedel. Just nu håller jag på att undersöka och analysera olika doftalternativ.

 

FAKTA

Sajt: https://www.emmynordmark.com/
Instagram: emmynordmark och by.emmynordmark
Facebook: by.emmynordmark